Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik Wi-Fi op mijn Windows XP Home Edition-PC krijgen?

*Al uitgezocht, maar geen ontvangst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als er al een Wif-Fi verbinding in huis is, en hij doet het niet dan raad ik aan om eerst de stekkers uit alle apparatuur te halen, dat wil zeggen, het modem en/of de router, 5 minuten eraf laten en weer aansluiten, en anders moet je even iemand ernaar laten kijken, of je provider bellen,

Als je nog geen Wi-Fi verbinding hebt, en je wil graag draadloos internetten dan heb je de volgende dingen nodig

-Een draadloze router; Afhangend van het type verbinding zou ik zou voor de Linksys WRT160 gaan, dit is een goede en goed geprijsde router. Soms is het trouwens zo dat je provider in staat is om je een draadloze router te leveren, soms tegen opwaardering van je abonnement of iets dergelijks. Het is altijd aan te raden eerst contact te leggen met je provider. Let wel op als zij een draadloze router aanschaffen, welke het is en schrijf het merk en model nummer op. Zoek eerst de prijs op die hij op internet kost. (bijvoorbeeld op www.tweakers.nl/pricewatch)

-een computer met een draadloze netwerk kaart of een draadloze netwerk usb stick(in de meeste laptops zit tegenwoordig een ingebouwde Wi-Fi kaart trouwens); Het nadeel als je voor een USB stick gaat voor je netwerk verbinding is dat USB niet zo heel snel is. Dus waarschijnlijk word je internet dan wat trager. Het nadeel als je voor een netwerk kaart gaat, is dat je pc open geschroeft moet worden en hij ingebouwd moet worden.

Ik voeg een paar links toe naar apparaten die je kan gebruiken

Wat wel aan te raden is, dat je iemand ernaar laat kijken die er redelijk verstand van heeft. Anders kan het zo zijn dat je Wi-Fi verbinding straks niet beveiligd is, dan zouden je buren bij jou op de verbinding komen en dingen in je netwerk kunnen doen, bij wijze van spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn ASUS zo'n beetje altijd uit het stopcontact: goede hulp, maar hoe moet ik dan nu verder?

Andere antwoorden (1)

Een router aanschaffen.

Toegevoegd na 4 minuten:
En als je dat al wel hebt en je ontvangt je netwerk niet, dan is het mogelijk dat je router misschien geen Wi-Fi heeft of dat er ingesteld is dat hij niet draadloos uitzendt.

In dat laatste geval moet je even kijken in de handleiding hoe je bij de instellingen komt (bijv naar http://192.168.1.1/ gaan) en zoeken om het in te schakelen.

Verder moet je pc ook de mogelijkheid hebben om draadloze netwerken te kunnen ontvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een "router"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort apparaatje die je internet kan verdelen over meerdere pc's, laptops en andere apparaten. Je kan zowel bedraad een pc erop aan sluiten, maar je kan je netwerk ook draadloos ermee maken. Via Google kun je er genoeg informatie over vinden. Routers zijn te koop bij de meeste computer winkels. Maar ik raad je aan er vooraf wel een beetje in te verdiepen of het iemand anders laten doen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding