Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk als ik mijn bankrekening nummer en IBAN+BIC code vermeld op het internet?

Ik wil namelijk om een donatie vragen zonder koppeling met PayPal ofzo.

Dus gewoon zoiets als:

"Wil je doneren?

Dat kan, stort dan aub geld op
Buitenlandse betalingen: +"

Is dit gevaarlijk? Welke risico's loop ik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als het om donaties gaat, dan zou ik een aparte bankrekening openen voor het goede doel. Op die manier raken jouw persoonlijke gegevens niet gelinkt met je bankrekeningnummer.

Op internet loop je namelijk altijd het risico op phishing, dus wees heel voorzichtig met het vermelden van allerlei bank- en persoonsgegevens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Slim om je rekening nummers te vermelden is het niet. Zodra je iets op internet plaatst worden hele pagina's gescand. Zo krijg je op mail adressen vaak spam. Anderen kunnen jou rekeningnummer misbruiken samen met jou persoonsgegevens en dan geld uitgeven of kredieten aanvragen en plunderen. Vaak blijft er dan een schuld achter die je niet altijd weer vergoed krijgt van banken. Je hebt immers zelf je gegevens op internet geplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou maar oppassenmet dit soort vragen en programmaatjes. Doneren kan je beter doen via je internet bankieren en zelf gewoon geld overmaken naar een bankrekening of giro rekening. Ik zou het maar zodoen en niet anders
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing