Waar kan ik een melding maken van machtsmisbruik door een beheerder van een forum ?
op een site, die een forum heeft, worden regelmatig berichten die bijvoorbeeld kritische geluiden vertonen over eventuele dingen die misgaan op de site of het forum, dan wel verplaatst naar het archief, dan wel afgesloten, dan wel geheel verwijderd.
Inhoudelijk mag men niet over bepaalde onderwerpen discussieren, die betrekking hebben, bijvoorbeeld, over hoe sommige dingen nu functioneren, en hoe dat eventueel beter kan.
Inmiddels is het zover, dat enkele personen gewoon dat forum verlaten, dit openbaar ook kenbaar maken, met het gevoel, dat elke opmerking die geplaatst word, monddood word gemaakt.
Een forum is een discussieplatform, waar iedereen mag en kan discussieren, op nette wijze.
Ikzelf kan geen onvertogen, dan wel, kwetsende persoonlijke berichten terug vinden, jegens personen of de site zelf, enkel bepaalde vraagstellingen, over de werking van de site zelf en het forum.
En hier word keer op keer, mensen, die dit probleem aankaarten, het zwijgen opgelegd.
Ik noem dat machtsmisbruik, en een forum niet waardig, vandaar dat ik me afvraag, of je zoiets door een instantie kunt laten controleren., en of hier richtlijnen voor zijn terug te vinden.
Geef wat voorbeelden bv via persoonlijk bericht.
En als het geen staatsgeheim is, welk forum?)
Ikzelf ben elders ook admin en mod.
En heeft u ook de forumregels doorgenomen en begrepen?
De reden waarom ik geen site noem, is dat ik wil voorkomen, mocht een medewerker of gebruiker van die site, ook hier actief zijn, zijn of haar onvrede over die site gaat uiten, p.s. nee, geen staatsgeheim, betreft een gamesite.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.