Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb 8 harde schijven in me pc en de windows 7 staat op een ssd schijf maar het opstarten duurt 55 seconden. komt dat door al die schijven ? (q6600)

De q6600 is overclocked naar 2.8 ghz

Toegevoegd na 29 minuten:
bij msconfig staat zowieso alles uit op v-scanner na

net gemeten met boot time en met alle schijven los (op ssd na ) is het 28 seconden.
Scheelt wel de helft maar vind het nog erg hoog

q6600 (4 x 2.8 ghz)
p5q pro
kingston 2 x 2 gig 1066 mhz (draait 1:1 met fsb)
Ik snap er er niks van
het is intel ssd btw

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik draai Windows 7 ook vanaf een SSD en mijn opstarttijd bedraagt ca. 2 seconden, een genot.
Het vermoeden dat het trage starten veroorzaakt wordt door de andere HD's is gerechtvaardigd. Maar daar is heel makkelijk achter te komen: trek alle andere HD's een los (letterlijk de stekkertjes eruit) en boot je PC.
Ben benieuwd.
escape
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het aantal zaken die tijdens het opstarten zal starten, heeft waarschijnlijk veel meer invloed.
1. Start.
2. msconfig {enter}
3. Opstarten.
4. Vink alles eens uit.
5. Start.
6. services.msc {enter}
7. Schakel zaken uit die niet belangrijk zijn. Bijv. wireless, Windows Search, mdm, restore, error reporting, java quick, google updater, security center, smart card, messenger (<> MSN), Nvidia service, remote reg, themes, aero, tomtom, wmi, help & support, HID, Imapi, netmeeting, sec. logon, telnet, UPS, Windows firewall als je al een anderen hebt, WIA als je niet scant, Windows time, wired autoconfig, etc, als je dat niet nodig hebt.

Reboot dan eens. Is het nu sneller?

Heb je niet per ongeluk een slechte-kwaliteit SSD gekocht?

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze ook nog:
1. Eigenschappen Deze Computer.
2. Geavanceerd.
3. Kijk eens bij Performance ('t Nederlandse woord kan ik even niet opkomen) / Visual Effects. Ik heb daar slechts 1 vinkje aan staan, bij Use Drop Shadows for icon labels.

Mijn XP-machine (zonder SSD) start i.i.g. sneller op :).
(4 schijven.)

Je temp./cache mappen leeggooien kan ook een klein beetje helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing