Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rechtstreeks de UTP-kabel gebruiken werkt wel. Maar niet als ie geplitst wordt middels een klein switchje. Hoe kan dat??

Kabel A komt van een switch elders (een eind verderop).
Als ik kabel A rechtstreeks in de PC steek, heb ik gewoon verbinding. Stop ik kabel A in een 5- of 8-poorts Asus-switchje (een eindswitchje zeg maar), daar stop ik een kort patchkabeltje B in die steek ik in de PC, dan komt er geen verbinding tot stand. Er kan dan niet gepingt worden.
Het werkt ook niet als ik een ander patchkabeltje of switchje pak. Het zou theoretisch gezien moeten kunnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als kabel A erg lang is, kan de volgende stap/sprong (hub/switch) net te veel zijn en men krijgt niet of nauwelijks nog een verbinding en geen IP-adres meer. Soms werkt het dan alleen nog met een hub (en geen switch). Ook kan de grote switch (waar kabel A vandaan komt) zo geconfigureerd zijn, dat aan een volgende switch geen IP-adressen meer worden gegeven (bv. 802.1x en/of het niet meer herkennen van de poortspeed).

Branden de LEDs wel op de eindswitch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou gewoon moeten werken. De switch is kapot of je gebruikt een cross cable of een kapotte kabel. Heb je de switch en de patchkabels al gewissseld met andere in je netwerk? Branden de lampjes normaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Patchkabels zijn meestal cross....
Nieuwe hubjes/switches hebben daar geen last van; deze zijn autosensing maar de oudere kunnen er problemen mee hebben...
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing