Rechtstreeks de UTP-kabel gebruiken werkt wel. Maar niet als ie geplitst wordt middels een klein switchje. Hoe kan dat??
Kabel A komt van een switch elders (een eind verderop).
Als ik kabel A rechtstreeks in de PC steek, heb ik gewoon verbinding. Stop ik kabel A in een 5- of 8-poorts Asus-switchje (een eindswitchje zeg maar), daar stop ik een kort patchkabeltje B in die steek ik in de PC, dan komt er geen verbinding tot stand. Er kan dan niet gepingt worden.
Het werkt ook niet als ik een ander patchkabeltje of switchje pak. Het zou theoretisch gezien moeten kunnen.
Dat geeft duidelijkheid over kabel B. Stekker zit erin... de voeding bedoel ik dan van die asus switch B? Welke type asus switch is het??
Dan heb je dezelfde kabels die al bewezen zijn. Dit om zeker te zijn of de switch B stuk is. Je kunt ook een tracert uitvoeren om te kijken waar hij stagneert.
Ik zit aan de lengte te denken - maar toch, als ik een wat kortere kabel vanaf de hoofdswitch neem en dan zo'n switchje ertussen zet (met in totaal een paar meter _minder_ kabel), dan werkt 't ook niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.