Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil extra (extern) geheugen voor mijn computer. Wat kan ik uit kiezen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je het gemakkelijk mee wilt nemen en zonder losse voedingen mee te nemen zou ik voor een compacte, 2,5 " USB disk gaan. Bijvoorbeeld: Zie Bron.

Toegevoegd na 12 minuten:
En als je niet bang bent om bestanden of foto's online te zetten (kun je redelijk veilig doen tegenwoordig), dan kun je ook overwegen om je bestanden online te bewaren. Bijvoorbeeld met Google documents. Daar kun je tegenwoordig ook gewone bestanden bewaren en eventueel delen met anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harde schijven, usb stick, sd kaart e.a. Alles wat je kan gebruiken voor externe opslag kan je als extra schijfruimte gebruiken. Echter varieert de snelheid ervan sterk. Dus het is wel belangrijk om te kijken of je op het externe geheugen snel gegevens kan laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je hebt gelijk; is las niet goed.
Hier een lijstje externe harddisks en de goedkoopst gevonden adressen door de tweakers-community:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/334/harde-schijven-extern.html#filter:NYwxCsMwDEXv8udQ5MZugw8Q6JApY-kQbA0uThNsD4Xgu1dJyV-E3vvShiV5Tn3g6GGxpvDOaP5wXFIRNmUnRIzjIXxgqUF2S-Jh-sKaczkNR3aF_biye_gM-8RdrvVN4yVWaB9i4SRmgyJS-5z3Y3Qkke68_8VV0xHUBqolc_QOQxdlOtNKUGv9AQ

En hier 16GB-stickjes. Duurder per GB, maar je doet 'm zo aan je sleutelhanger:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/306/usb-geheugen-stick-drive.html#filter:NYyxCoQwEET_ZWoLE2M48gHCFVaWxxWSbJEjXmRjIUj-_TYcVsO-tzMXMgfiKVIKcNg5fgq6P1wyH8LW4oWI8TTHL1zfofjMNK8n3Hgft6FE_qCw7OSfocC9MEhbmx5vsUKnmA5iMRfUaFtsrQtlh4eR163NQlutjEGt9Qc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bepaal waar je je geheugen voor wilt gebruiken (wat wil je opslaan, data foto`s films etc, hoe groot, hoe snel en bepaal je budget.
Vb. een externe usb HD van 1 TB (1000 gig) kost 65 euro en eentje van 2TB 90 euro.
Dan heb je de keuze uit allerlei opslagmedia (DVD, CD, usb stick (van 2 tot 240 gig voor zover ik weet) Tapes, geheugenkaarten, hardeschijven in allerlei grootte en soorten IDE. ATA. SATA etc
Zelf heb ik 1 schrijf van 80 Gig waar ik mee werk en spul naar download, dan nog een van 20 gig waar ik speciale programma`s op heb staan en een bootable usb stick om mijn windows omgeving mee te nemen. Als opslag voor muziek en films heb ik een usb HD van 1,5 TB.
Al met al heb ik thuis en onderweg altijd voldoende ruimte maar het kan zijn dat dit voor jou niet toereikend is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding