Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je kat dagelijks bij je computer komt liggen, raakt die computer van vlugger vervuild? Ik bedoel met haartjes.

Gaat de PC dan harder draaien door dat stof? Dus is het beter de kat beneden te houden en niet in de buurt van de PC?
Ik zie mijn kat heel graag, en heb ze graag in de buurt van mijn pc omdat ik daar heel vaak opzit.

Wie weet tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja en naast jou aanwezigheid zal ze de temparatuur ook wel lekker vinden. Het schoonhouden van je fans is zeker belangrijk. Door de haren van de kat, kan het zijn dat er iets meer vuil in komt en je hem iets eerder moet reinigen. Je kun ook een stukje panty voor de ingang van de luchttoevoer maken waardoor dit weg is.
Ik zou me er zelf niet te druk over maken want als je fan echt verstop is dan mek je het wel aan het geluid.
'Maar met de kat zo dicht bij je computer zou ik wel extra aandacht aan je muis besteden want misschien heeft ie die wel in het snotje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

xD je pc zal niet sneller gaan van haar nee. maar ja hij zal iets sneller vervuilen maar als je een keer in het jaar je heatsink van je CPU en videokaart even schoonmaakt en je voeding even doorblaast is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je pc zal best wel sneller vervuilen met dat ronddwarrelende haar.
wat is echter een prioriteit voor je?
het is toch enorm gezellig om bij elkaar in de buurt te zitten, zowel voor jou als voor je kat?
mij zouden die haren niet boeien, eerlijk gezegd.

borstel je kat een aantal malen per week, dat scheelt al heel wat.
en hou je pc plek schoon: dagelijks even een doekje erlangs en klaar ben je.
14 jaar geleden
Ja, daar raakt je computer sneller van vervuild.

Als jij dagelijks achter je computer gaat zitten, raakt je computer daar trouwens ook sneller van vervuild. Jij laat ook haren los, om van al die huidschilfers (heb je je ooit afgevraagd wat stof nou eigenlijk is?) nog maar te zwijgen.

De tip: gewoon zo af en toe de stofzuiger op je computer zetten, vooral het rooster van de ventilator aan de achterkant. Waar geleefd wordt, wordt het nou eenmaal vies, daarom is schoonmaken, ook van je computer, een klusje dat telkens weer terugkomt. Of je kat nou in de buurt van je computer komt of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook je computer van de grond afhalen, beter is het om hem 10 cm boven de grond te laten hangen. Anders gaat hij ook als stofzuiger dienen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing