Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet onze Belkin router steeds opnieuw opgestart worden???

Bij onze router valt het Wi-fi netwerk ongeveer 4x per dag weg. Alle computers (3 totaal) via een lan-kabel blijven gewoon op internet, maar alle draadloze apparaten verliezen steeds verbinding.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Mogelijk is het probleem opgelost door de PC's een vast IP-adres te geven, i.p.v. op DHCP instellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben dit ook gehad met diverse computers, ook met een Belkin router. (volgens mij zit hier levenslang garantie op) we hebben alles geprobeert instellingen verandert echt alles! Uiteindelijk hebben we hem terug gebracht en omgeruild voor een andere. (30 euro bijbetaald omdat deze versie duurder is) Sindsdien nooit geen problemen meer gehad.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er naar uit dat er iemand in je omgeving op het zelfde kanaal zit uit te zenden. Verander je kanaal eens en kijk wat er dan gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Exact hetzelfde probleem gehad!
Bij mij scheelde het al een hoop wanneer ik de router van kanaal 11 op 1 zette. 1 en 11 werken het beste, probeer dit eens.
Mocht dit niet werken, kijk dan naar je signaal sterkte. Wanneer de signaal sterkte ook goed is, dan ligt het aan de kwaliteit van het signaal. Dan zit er teveel ruis doorheen. Dit ligt aan de router niet aan het huis of aan de pc's.
Ik heb zelf een router gehad die een jaar perfect werkte altijd 100% signaal sterkte had en opeens werd de signaalkwaliteit minder. Ik ergerde me dood.
Na een nieuwe router gekocht te hebben was alles opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WI-FI netwerken kunnen om verschillende redenen uitvallen of haperen:

-De router staat ingesteld op een druk channel (kanaal 1 of 6 meestal)
-De router staat vlak bij apparaten die magnetische straling hebben zoals een magnetron of een koelkast. Ook kan het zo zijn dat je buurman vele apparatuur daarvan heeft en dat tegen je muur heeft aan staan.
-De router komt moeilijk door beton heen die metale of stale fundering heeft.
-De router is half defect en moet worden vervangen.

De meeste internet providers ondersteunen volledig hun eigen geleverde modems/routers. Als jezelf later een eigen WIFI router hebt gekocht is de kans groot dat je niet door je provider geholpen kan worden, neem in dat geval contact op met de helpdesk van de fabrikant van de router.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing