Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand ervaring met het maken en geven van presentaties op IPAD?

Normaal gebruik ik powerpoint op een laptop maar ik overweeg om een ipad te kopen om te gebruiken als E-reader voor mail onderweg etc als het mogelijk is om presentaties daarop te creëren en als het ook makkelijk is om met de ipad presentaties te geven op een beamer dan kan het een ideaal oplossing zijn voor mij.
Heeft iemand ervaring met zo iets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik weet niet of een iPad daar het meest handige apparaat voor is. Ik heb zelf geen iPad mar is zie toch wat bezwaren die je eerst zou moeten uitzoeken:
Als je MS Powerpoint gewend bent, zal je naar de Apple equivalent moeten overstappen (na aanschaf van de software!); powerpoint draait niet op een iPad.
Daarnaast lijkt me wat lastig werken zonder toetsenbord en/of muis. Het kán wel maar duurt m.i. véél langer.
Tenslotte heeft een iPad geen aansluitingen voor bijv. een beamer. Dat zal dan draadloos moeten en de vraag is of je beamer dat kan.
14 jaar geleden
Powerpoint wordt natuurlijk niet ondersteunt door Apple, zoals overigens ook word of excel wellicht is er wel een versie van bij apple. Een toetsenbord met muis is wel aansluitbaar maar er zit maar een poort op dus die ben je dan kwijt aan het toetsenbord. Apple houdt alle applicaties aan zichzelf zg Apps. De Ipad is een prachtig apparaat maar niet geschikt voor wat u er mee wilt doen ik heb er zelf een ben er blij mee als ik hem gebruik waarvoor hij tot op heden bedoeld is muziek, foto`s, ebooks en googlen. ik denk dat in volgende versie het wellicht allemaal zal gaan kunnen maar eerst zullen ze de wereld hiermee vol willen stoppen voordat ze een nieuwe uitbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij wilt met je iPad is zeker mogelijk. Laat je informeren door een erkend Apple dealer en luister niet naar de -met alle respect- mensen die hier antwoord geven op een vraag waarop ze eigenlijk het antwoord niet, of niet volledig, weten.

Verder is er de laserpico te koop. http://www.1dayfly.com/ Dit is een beamer op zakformaat met een laser i.p.v. een lamp. Hier kun je de iPad, iPhone en iPod op aansluiten en je hebt een geweldig beeld. Maker van die Laser Pico is MicroVision. http://www.microvision.com/showwx/

Succes met je mooie plannen. Gaat zeker lukken en je steelt de show met de hier genoemde combinatie van iPad en LaserPico.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook mijn reacties op de andere antwoorden. Daar zeg ik iets over de software. Mogelijkheden zijn er wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing