Net een nieuwe videokaart en hetzelfde probleem! Wat zou er misgegaan zijn?
Dit was mijn vorige vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/betekenen-dollartekens-opstarten-computer-virus.70785 Het probleem is weer opgetreden, voornamelijk met veel strepen (vaak groen gekleurd) en gekke tekens in het beeld. XP start niet, krijg zwart beeld.
Ik heb pas de videokaart vervangen en na twee dagen treed dit probleem op. Ik heb dezelfde videokaart als voorheen, kabels goed aangesloten, voor zekerheid de BIOS-batterij vervangen maar niets helpt. Zou het de voeding zijn of nog wat anders? O ja, heb ook al het stof al uit mijn PC geblazen (was niet superveel maar wel de moeite waard).
Het is echt balen want die nieuwe kaart kostte me € 40,- en nu blijkt het niets op te lossen (tenminste, 2 dagen en toen was het over).
Toegevoegd na 2 dagen:
Oké mensen, bedankt voor jullie antwoorden allemaal. Helaas ben ik er nog niet maar dit heb ik gedaan:
- drivers opnieuw geïnstalleerd (je weet maar nooit maar het hielp inderdaad niet)
- ik heb een memorytest gedaan: geen resultaat
- ik heb zowel DVI als VGA geprobeerd, beide zelfde probleem
- stof uit systeemkast geblazen (was niet veel maar toch)
- chipset-driver geherinstalleerd
- gepoogd de BIOS te flashen maar dat krijg ik niet voor elkaar, ik volg de letterlijke instructies op van de site maar helaas!
- wel BIOS-batterij vervangen en 'optimized settings' gekozen in BIOS-menu
- videokaart dus ook al eens vervangen maar ook dat hielp niet...
Toegevoegd na 2 dagen:
MB: MS 7204
VidKaart: GeForce 6700XL
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.