Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb net een PC gekocht met grafische kaart ATI Radeon HD 5700. Maar ik word gek van dat luide gezoom. Hoe kan ik dit oplossen?

Koeler vervangen door stiller exemplaar? PC valt nog onder garantie. Gaan ze dat gratis doen?

Toegevoegd na 2 dagen:
Als ik "enable manual fan control" aanklik en zet op 100 hoor ik heel hard gezoom, zet ik terug op 0 hoor ik niets meer, buiten het normale (in mijn horende luid) gezoom dat ik altijd hoor.

Dus kan je dan de fans al uitsluiten? Is het dan de voeding… Probleem is , mag niet openvuizen want dan vervalt de garantie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er is één merk van coolers die je probleem kan oplossen: ARCTIC COOLING. Kijk eens op de website van ARCTIC. Dit merk maakt zeer stille en bovendien zeer goedkope coolers, zowel voor cpu, videokaarten en pc-kasten. Woon je in België kijk dan eens op de site van verdeler JAHA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, weinig kans dat ze dit gratis voor je gaan oplossen. Misschien willen ze je een beetje tegemoet komen door het gratis te monteren, maar ik ben bang dat je zelf een goede cooler moet kopen (die dingen zijn niet echt goedkoop)

Toegevoegd na 1 minuut:
Wellicht is er nog een optie om de grafische kaart in 'zuinige modus' te zetten met de driver. Ik weet dat mijn grafische kaart (ook een ati) deze optie ook heeft. Hij gaat dan pas toeren maken als hij zwaar wordt belast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de ATI driver installeert, zit daar een programma bij dat de snelheid van de fan aanpast aan de temperatuur. Dat moet wel helpen. Bij mij (Windows 7 64 bits) werkte dat programma helaas niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat uw pc (fans van uw behuizing) goeie koeling heeft, zodat de ATI minder moet blazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing