Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je computer hardware inleveren voor vernietiging?

Waar kan ik computer hardeschijven inleveren voor complete vernietiging ? Ik heb gehoord je kunt ze laten goed wissen met verschillende programma's maar ik vertrouw het niet helemaal. Daarbij als je die via marktplaats verkoopt en iemand toch data kan achterhalen is niet echt handig. Ik heb oude hardeschijven, videokaarten, internet kabels, pc kabels , stroomkabels , kleine defecte apparaten etc , denk heb rond 3 kg aan alles bij elkaar. Waar kan je dat inleveren voor beetje geld en zeker zijn dat het niet hergebruikt wordt ivm privacy?

een week geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je kunt je computerhardware, zoals hardeschijven en andere onderdelen, inleveren bij speciale bedrijven die zich bezighouden met elektronisch afval. Vaak zijn er recyclingscentra of afhaalservices die dit voor je kunnen regelen.

Voor het leveren van hardeschijven voor veilige vernietiging kun je kijken naar bedrijven die dat specifiek aanbieden. Ze zorgen ervoor dat de data echt gewist wordt en geven vaak ook een certificaat van vernietiging.

Sommige gemeentes organiseren ook inleverdagen voor elektronisch afval, dus check dat ook even. Voor kleine apparaten en kabels kun je soms ook terecht bij lokale kringloopwinkels of inleverpunten voor recycling, maar daar krijg je meestal geen geld voor.

Wie heeft goede ervaringen met het inleveren van oude hardware? Deel jullie tips voor veilige en betaalde inleverplekken!
een week geleden
Geld krijg er niet voor. Harde schijven bewerk je met een hamer en daarna breng je het met de rest, naar de gemeentelijke stort.
een week geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing