Bestaat er een kabel van usb C female naar usb 2.0/3.0 male?

Dankzij deze site kreeg ik advies
mbt het laten vervangen van de kapotte HD
van mijn 8 jaar oude iMac door een SDD schijf.

Om herhaling van problemen te voorkomen heb ik twee externe harde schijven gekocht maar die hebben USB C. Mijn gereviseerde Mac heeft hiervoor geen poorten. Het blijkt heel lastig om een overgangssnoer te vinden met een USB C female (!) en een USB 2.0 of 3.0 male die ik op mijn Mac kan aansluiten. Zijn er dan nog problemen te verwachten? Omgekeerd zijn er tal van opties. Wie kan mij wederom adviseren? Dank!

3 uur geleden
in: Hardware
LeonardN
2 uur geleden
Ik snap je probleem niet.
Je gebruikt ook onjuiste termen. Ik denk dat je USB-A bedoelt als je versienummers geeft.
Maar goed.
Welke aansluiting heeft je iMac en welke aansluiting heeft je externe SSD?
Ik bedoel ik zou gokken dat de iMac een USB-A aansluiting heeft en de externe SSD een USB-C aansluiting.
Dus ga je naar de winkel en koop je de algemeen verkrijgbare USB-C > USB-A kabel. Waarom je een versienummer noemt snap ik niet, en waarom je female benoemt snap ik helemaal niet. Dat laatste zou relevant zijn als de externeSSD een snoer zou hebben wat vast zou zitten.

Antwoorden (1)

Kabels zie ik zo snel niet, maar je hebt iig converters.

https://www.bol.com/be/nl/p/staza-usb-3-0-a-male-naar-usb-c-female-kabel-zwart/9300000096690491/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping

Maar eigenlijk heb ik het idee dat je het probleem verkeerd ziet.
De externe schijf heeft een USB-C (female) connector
De iMac zal een USB-A (female) connector hebben
Dus je kan gewoon elke regulier USB-A naar USB-C kabel gebruiken.
===
Zoals jij het verhaal doet lijkt het erop alsof je niet bedacht hebt de bijbehorende kabel (usbC-usbC) van de externe schijf niet te gebruiken. Of nog gekker dat deze niet los te halen is?!
LeonardN
2 uur geleden