Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik al mijn gegevens best over zetten op een andere laptop?

kan ik de ganse harde schijf copieëren of moet ik alle bestanden apart overzetten?

3 maanden geleden
in: Hardware
868
ronron1212
3 maanden geleden
mag aannemen dat je bestanden dus geenprogramma's op een speciale plek hebt staan die kun je allemaal tegelijk kopieren
samaiphon
3 maanden geleden
moet ik programma's terug installeren of kan ik die ook copieëren en zo overzetten?
ronron1212
3 maanden geleden
Installeren.
samaiphon
3 maanden geleden
hoe kan ik mijn favorieten eenvoudig overzetten en waar vind ik die?
LeonardN
3 maanden geleden
1. Programma's moet je opnieuw installeren
2. Bestanden moet je kopieren Bedoel je favorieten van je browser? Dan is de vraag welke browser gebruik je?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt het beste een schijf backup maken en die weer terugplaatsen op de nieuwe laptop. Heeft de nieuwe laptop ander hardware, dan wil windows wel eens moeilijk doen.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
samaiphon
3 maanden geleden
kan dat op een usb stick?
redhouse
3 maanden geleden
Afhankelijk van de grootte van schijf en de USB stick. AOMEI free maakt een snelle backup.
LeonardN
3 maanden geleden
De vraag gaat over 2 laptops waar een andere Windowsversie op draait.. correct?!
Zeker niet de harde schijf kopieren. Dan kopieer ook allerlei onbruikbare gegevens van de vorige Windowsinstallatie mee.

Als je een nieuwe laptop hebt gekocht, installeer dan gewoon de programma's opnieuw. Dus ga naar de website van het programma dat je gebruikt, downloadt dat en installeer dat.

Voor de bestanden zoals foto's en PDF's. Die kan je op een andere medium overzetten zoals een externe HDD of een USB-stick en dan weer op je nieuwe laptop zetten.
(Lees meer...)
LeonardN
3 maanden geleden
samaiphon
3 maanden geleden
ok nu weet ik wat ik moet doen, bedankt
LeonardN
3 maanden geleden
Als je niet zeker weet of je alles hebt gevonden, heb ik nog wel wat tips om bestanden te zoeken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding