Hoe voorkom ik storing tussen twee beeldschermen?
Op mijn werkplek staan twee beeldschermen naast elkaar. Qua aansluiting was het het handigst om ze als volgt aan te sluiten:
- Het hoofdscherm krijgt zijn signaal uit de HDMI-uitgang van de computer. Daarna komt een HDMI-naar-VGA-omzetter, en dan een VGA-kabel naar het scherm.
- Het tweede scherm is via USB-C verbonden met de computer.
Als ik alleen het hoofdscherm aanzet, heb ik goed beeld.
Zodra ik ook het tweede scherm aanzet, zie ik storing op het hoofdscherm. Er lopen dan vage, net wat donkerder banden van onder naar boven over het hoofdscherm. Het beeld blijft scherp en helder, maar die bewegende donkere banden maken het vervelend om ernaar te kijken.
Hoe voorkom ik die storing het beste? Moet ik de VGA-kabel omwikkelen met aluminiumfolie? Of komt de storing direct uit het tweede scherm, en moet ik een afscherming plaatsen tussen de beide schermen, zodat de elektronica van het tweede scherm het eerste scherm niet meer kan beïnvloeden?
Of moet ik iets anders doen?
Afschermen heeft niet zoveel zin. Deze kabels zijn van zichzelf al afgeschermd.
Moet ik me voorstellen dat je met een bepaalde reden nog steeds met een VGA-aangesloten scherm werkt? HDMI/DVI (of anders DP) is al meer dan 15 jaar de norm zou ik zeggen.
Het tweede scherm met USB-C. Kan, maar wederom weer een wat bijzondere oplossing.
Althans zonder te weten wat de video-uitgangen van de PC zijn.
Is het zo'n miniPC/netwerkPC met bijzonder weinig aansluitingen? Als de mogelijkheid er is zou ik kijken of je de HDMI/VGA-converter uit de mix kan halen.
Liefst 2 maal DVI naar DVI.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.