Hoe kan ik mijn hp omen laptop aanzetten zonder de power button te gebruiken?

Hoi,
Ik heb onlangs een hp laptop gekocht, helaas is deze kapot. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat als ik de printplaat van de aan/uit-knop op het moederbord aansluit, de laptop uitvalt. Hij heeft dus gewoon stroom en het werkt, maar als ik de printplaat weer op mijn moederbord aansluit, gaat mijn laptop uit en heeft hij geen stroom meer. Het vervelende is dat ik niet in de bios kan komen om hem aan te zetten met een andere knop. Ik heb een nieuwe printplaat voor de aan/uit-knop besteld. Dat is deze: DAG3BAPB4E0 931590-001.
Het duurt echter even voordat deze printplaat binnen is en ik wil in de tussentijd graag mijn laptop testen zodat ik kan kijken of er nog iets mis is met mijn laptop. Weet iemand een manier waarop ik mijn laptop kan aanzetten zonder de aan/uit-knop te gebruiken en zonder de printplaat te gebruiken? Ik kom niet in de BIOS of iets dergelijks. Ik kan nog niets doen op mijn laptop. Het modelnummer van mijn laptop is: 17-an113ns. Het is een hp omen laptop. Kan iemand mij helpen? Ik zou heel dankbaar zijn. Met vriendelijke groet, Jasper.

een jaar geleden
in: Hardware
3.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Pin 1 en 3 van aan en uit knop kabeltje even kortsluiten.
Vortexxx
een jaar geleden
Ik zou gewoon even wachten totdat het bordje ontvangen is, de suggestie hierboven lijkt mij te simpel gedacht gezien het board allerlei actieve componenten bevat, dit is niet simpel te vervangen door twee contacten door te verbinden.
TurfGraver
een jaar geleden
Wat jasper wil.
Board doet meer dan alleen aan en uit. ;)

Geef als eerste antwoord