Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn oude computer bij het grof vuil zetten of moet ik het aanbieden als chemisch afval bij de stadsdeelwerf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Gewoon grof vuil.

Maar je kunt hem ook bij de kringloopwinkel inleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Weet niet waar je zit maar je kunt hem aanbieden aan Knoworries in Nieuwegein, zij zorgen er dan voor dat de PC in africa komt, Scolen daar zijn er blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of geef gewoon die pc aan mij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het mag eigenlijk niet je moet hem aanbieden op de milieustraat of achterlaten in de winkel waar je een nieuwe koopt
hij moet namelijk milieuvriendelijk gerecycled worden
je betaald bij je nieuwe pc verwijderingsbijdrage en daarom kun je hem het beste achterlaten in de winkel waar je een nieuwe koopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Computers bevatten veel zware metalen en giftige stoffen zoals brandvertragers en mogen dus niet bij het huisvuil terechtkomen. De stadsdeelwerf heeft een aparte container voor elektronische apparaten. Vanaf daar worden ze op een verantwoorde manier uit elkaar gehaald en verwerkt. Dat wordt bekostigd met de verwijderingsbijdrage. Inleveren bij een willekeurige elektronica- of computerwinkel mag ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt (nog) per gemeente.
Een pc valt niet onder chemisch afval, zoals verf, batterijen, terpentine, etc., maar onder elektrische apparaten zoals koelkasten, wasmachines, stofzuigers. Als jouw gemeente deze apparatuur inzamelt, is het wel zo netjes om het daar in te leveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing