Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de oorzaak zijn van slechte wifi met Unifi accesspoints?

Ik heb sinds vrijdag Unifi accesspoints in mijn bezit. Na het installeren had ik de eerste dag heel goede wifi maar daarna niet meer. Hoe kan dit komen?

3 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
emiel2006
3 jaar geleden
Het is ondertussen opgelost er waren problemen met de switch

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De oorzaak van slecht wifi kan tal van redenen hebben, Ubiquity heeft net als Fritzbox het DFS systeem wat automatisch de 5GHz band uitschakelt als het weerradar of verkeer voor radiotelescopen detecteert. Maar ook een verkeerd ingestelde kanaal breedte kan een hoop narigheid opleveren in een gebied waar veel accesspoints zijn, probeer een VHT80 instelling i.p.v. de gebruikelijke VHT40. Een Fritzbox zoals ik heb, die scanned de hele buurt en laat in een grafiek zien welke kanalen ongelofelijk druk zijn, verplaats je accesspoint naar een wat rustiger spectrum, check anders met een wifi analyzer app waar het in het RF spectrum druk is, en verplaats je accesspoint naar een hoger deel van het RF spectrum. Vermijd dikke muren, goedkope LED verlichting, kerstverlichting en andere mogelijke bronnen die de 2.4GHz band 'vervuilen' Ga via deductie na wat er veranderd is t.o.v. de dag dat je wifi ijzersterk was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding