Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er verschillende generaties van USB-c?

Hallo

Ik heb een docking station die verbonden is met toetsenbord, muis en twee schermen.
Ik heb een werk laptop (HP Elitebook) en een prive laptop (HP pavillion). Beide hebben een USB-C poort.

Als ik de docking station via USB-C aansluit op de Elitebook, dan werkt alles zoals het moet.
Doe ik hetzelfde met de Pavillion, dan werkt enkel de muis en toetsenbord, maar de schermen doen niets.

Is er iets dat ik kan aanpassen? Of zijn er gewoon verschillende generaties van USB-C en kan de generatie van USB-C op de Pavillion gewoon niet volledig samenwerken met de docking station?

Alvast bedankt!

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja er zijn verschillende generaties van USB-C. Sommige kunnen meer data vervoeren en sommige minder. Ook is is Thunderbolt. Dat is een versie van USB-C maar onderstund meer dingen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, er zijn verschillende typen USB-C. Verschillende generaties en ook is de implementatie niet altijd hetzelfde. Niet alles USB-C-aansluitingen ondersteunen video out. Zelfs als de aansluiting het wel kan, wil dat niet zeggen dat het ook ondersteund wordt door de computer die je gebruikt.
In de meeste gevallen zul je met Thunderbolt 3 video-uit hebben over USB-C. Kijk in de specs van je Pavilion of deze Thunderbolt 3 heeft.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing