Waarom ziet mijn ASUS K52N laptop geen wifi signaal over 5GHZ bandbreedte?
Ik heb een 2e hands laptop gekocht met oorspronkelijk Windows 7 zie ik op de sticker en is geupgrade naar Windows 10.
Mijn vraag: Zie mijn draadloos netwerk 5 GHZ niet voorbij komen op mijn laptop, enkel de 2,4 GHZ.
Op mijn Samsung S8 staan beiden wel vermeld en kan ik kiezen en verbinding maken.
Heb bandsteering aan staan voor automatisch switchen, maar ook dat gaat dan niet uiteraard.
De laptop is een ASUS K52N Series en Modem/Router Experiabox V10 van KPN.
Ondersteunt deze laptop dit niet?
In jouw geval was de wifimodule defect, want mijn MBP (late)2013 heeft al sinds het begin het goed gedaan op 5GHz, Dus is het een kwestie van andere module er in van het zelfde type. Die OEM fabrikanten zoals Dell/HP/Asus whitelisten een zeer beperkte serie modules, en hoewel in de formfactor geen verschil is, en het zou moeten werken werkt het toch niet omdat de BIOS die nieuwe module niet toelaat tot het eigen eco-systeem.
Transmission Rate : 450Mbps Type : Wireless Kind : Internal Application : Laptop Adapter Socket : PCI-E Wi-Fi Supported Frequency : 2.4G & 5G Interface Type : PCI Express Wireless Protocol : 802.11n Lan
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.