Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoezo crasht mijn pc?

een jaar lang heb ik al last van crashes met mijn pc het is niet het blauwe scherm dat zegt er ging iets fout maar mijn hele scherm klapt er uit en ik kan niks maar dan ook niks meer doen soms zijn het verticale lijnen in verschillende kleuren of gwn een zwart scherm crash het rare is hoe meer games/apps ik heb hoe sneller hij crasht bv bij google of bij een game. vandaag had ik ook nog het probleem dat hij na 20 crashde al ik inlogde heb het opgelost met het veranderen van het wachtwoord. maar wat ik bedoel te zeggen hoe kan het zijn dat mijn pc crasht? ik dacht dat het misschien mijn voeding zou kunnen zijn dat hij te weinig watt heeft heb nu een nieuwe voeding besteld van 600w in plaats van 430w(heb hem nog niet binnen btw) hier komen mijn specs:
Intel Core i5-4440
ASRock H81M-DGS r 2.0
MSI Radeon R9 290 Gaming 4G (deze verbruikt al 250 w)
seagate Barracuda, 1TB
be quiet! Pure Power L7 430W
Samsung 850 Pro 128GB
8 gb ddr3 ram (deze heb ik vervangen voor oude)
en mijn case:Sharkoon tg5 (deze heb ik ook vervangen met oude)
Ik heb het altijd al gehad zelfs voor het vervangen van mijn case en mijn ram
Nou, bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie het weten!
ps vragen zijn ook mogelijk
Mvg Yorick de zinger

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Voeding

GPU=250 watt
CPU= ik gok 150 watt
subtot=400 watt

Dan heb je nog ~30 watt over voor de rest van je systeem. Dus ja dat is 95% zeker je voeding die dat niet aankan.
Alles gaat goed zolang je weinig doet qua GPU/CPU hongerige apps.
Maar zodra je GPU vol aan de slag moet en de CPU dan vaak ook is de kans van falen steeds groter.
===
Ik ga er dus vanuit dat je probleem is opgelost als je je nieuwe voeding geinstalleerd hebt.
Zoniet, ga dan stresstesten op CPU en GPU.
Toegevoegd op 11 mei 2019 13:55: tekst
LeonardN
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing