Waarom oververhit mijn laptop?
In de zomervakantie van 2017 kocht ik een gaming laptop (Asus ROG GL552VW). Na een paar maanden begon de prestatie minder te worden en heb ik die laptop naar de mediamarkt gebracht (hier had ik het gekocht). De reden waarom de prestatie naar beneden ging was omdat de processor en de videokaart tussen de 95 en de 101 graden werden. dit was natuurlijk niet de bedoeling.
Toen ik de laptop bij de mediamarkt had gebracht hebben ze alle onderdelen die met de koeling te maken hadden vervangen. Wanneer dat gebeurd was bleek het dat daarmee het moederbord kapot was gegaan. Dit is daarna ook nog vervangen maar het hielp niet, dus kreeg ik een nieuwe laptop: HP OMEN 15-dc0850nd. Nu krijg ik de laatste tijd steeds vaker dat de temperaturen gaan oplopen tijdens het gamen of als ik aan school opdrachten werk (Ik studeer Game Development).
Nu is mijn vraag doe ik misschien iets verkeerd of heb ik heel erg pech met de laptops die ik koop? Ik heb al meerdere maatregelen genomen om de koeling te verbeteren: ik heb mijn laptop nooit op mijn schoot (Alleen op bureau of tafel). Ik heb ook een USB ventilator op de onderkant van mijn laptop gericht (hier zit de lucht inlaat ventilatoren).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, zo niet ga ik maar weer eens terug naar de mediamarkt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.