Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verschil tussen Intel mobile i5 en mobile i7 de aanschaf van het nieuwste type waard?

Ik wil een laptop aanschaffen met Windows 7 64bit, 4 GB werkgeheugen en twijfel nog om een Intel i5 of i7 te selecteren. De prijs van de i7 ligt 200 euro hoger, maar wel met een cache van 8 MB (t.o.v. 3 voor de i5).

Wat is nu precies het belangrijkste verschil is tussen deze quadcore chips en heb ik daar iets aan als ik HD video bewerk of 1 of 2 virtuele servers draai op mijn laptop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De Core i5 750 onderscheidt zich van de Core i7-lijn door het ontbreken van hypertheading. De kloksnelheid van deze 'instapprocessor' is 2,66GHz en de introductieprijs bedraagt ongeveer 175 euro. De Core i7-processors kunnen dankzij hyperthreading over acht virtuele cores beschikken, waardoor de i7 processors dus ook meestal 2x zo snel zijn als de i5.
Dus als je het geld hebt en o.a. veel videobewerking e.d. doet is het wel de moeite waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat betekent dat hyperthreading eigenlijk in gewone mensentaal (ik ben bioloog ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyper-threading
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel. Ik snap het al. Een nadeel is dat de cache zwaarder wordt belast, dus daarom is de 8 MB beter bij een i7, terwijl 3 bij een i5 ook voldoende is? Maar ze zijn dus wel sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al eerder schreef is de i7 een stuk sneller met o.a. videobewerking, hij kan veel meer taken tegelijk doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

Denk er wel aan, dat de I7 meer stroom gebruikt dan een I5, dat merk je bij een laptop aan de accutijd.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image