Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang gaat een laptop mee?

Ik zit na de zomervakantie in mijn eindexamen jaar en wil graag een nieuwe laptop kopen ook wil ik deze nog gebruiken voor mijn studie ( 4 jaar ) werkt deze laptop dan nog voldoende? Of moet ik wachten tot ik begin met me studie en dan pas een nieuwe laptop aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De gemiddelde levensduur van een laptop is natuurlijk van een heleboel factoren afhankelijk. Wanneer heb je de laptop gekocht? Wat voor merk is het? En vooral ook: hoe intensief gebruik je de laptop? Zo kan er zelfs nog verschil bestaan tussen laptops van hetzelfde merk. Over het algemeen gaat de doorsnee laptop zo’n vier jaar mee. Maar dit kan dus erg verschillen, het is slechts een gemiddelde! Omdat je een laptop overal mee naartoe neemt, heeft deze vergeleken met een vaste computer meer kans om eerder te sneuvelen. Beschadigingen treden sneller op namelijk. Denk aan dat moment dat je je tas op de grond laat ploffen, en dan enorm schrikt. Shit, mijn laptop zat nog in die tas. Dus ja, de manier van omgang zegt ook heel wat. Vaak worden wat duurdere laptops gemaakt van betere materialen. Dit kan een positief effect hebben op de levensduur van je laptop!
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing