Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ligt het altijd aan een videokaart als je weinig FPS hebt?

Ik heb laatst ARK gekocht maar hij heeft maar 3 FPS ofzo En hij crasht erg vaak. Kan het door de videokaart zijn of iets anders. Ik wil graag niet iets kopen voor niks.

Toegevoegd na 49 minuten:
videokaart: denk ik = intel(r) hd graphics (weet ik niet zeker)
cpu = Intel Core i5 3470 3.20 Hz(ge-upgrade naar quad core)
RAM = 8GB
moederbord = Dell Inc. 0GXM1W (CPU 1)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Niet altijd, maar vaak wel, en in jouw geval zeker. Als je geen losse videokaart gebruikt maar de op de CPU geïntegreerde Intel HD-oplossing gebruikt dan kan je, zeker in een spel als ARK, niks verwachten. Niet dat het bij een ander spel feest wordt, maar ARK is heel zwaar voor bijna elke videokaart.

Aan de rest van de componenten ligt het niet, maar zoals we al in je vorige vraag hebben gezien is je kast ernstig klein en heb je ook nog eens te maken met een zwakke voeding.

Een low profile GTX 1050 in proberen te bouwen is een mogelijke kans, maar geen garantie op succes. De andere mogelijkheid is je systeem verkopen en met het geld daarvan en wat euro's erbij een fatsoenlijk zelfbouwsysteem in elkaar te schroeven.

Toegevoegd na 10 uur:
De prijs van een nieuw systeem gaat van ~500 euro naar zo gek als je zelf wil, maar meestal is 2000 euro wel het punt dat je in games niet veel meer merkt ten opzichte van de meerprijs. https://tweakers.net/reviews/5929/2/desktop-best-buy-guide-januari-2018-budgetgamesysteem.html
LeonardN
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor spellen zijn videokaart, ram geheugen en processor de belangrijkste hardware.
Weet je toevallig welke hardware je in je pc hebt zitten?
Je kunt tijdens dat je het spel speelt in windows even op alt, ctrl, delete drukken.
Dan ga je naar taakbeheer en dan naar prestaties. Hier kan je zien of je videokaart, ram geheugen of processor overbelast is.
Vaak is het de videokaart maar te weinig ram geheugen veroorzaakt ook dat de boel vast blijft lopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zie afbeelding
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing