Noem je de combinatie aan chips in een router of gelijkend apparaat ook een computer?
Of beter gezegd wanneer voldoet een set aan chips aan de definitie computer? Ik zou persoonlijk eerder spreken van een set chips in een router, nooit dat er een computer in een router zit, maar misschien is dat semantiek.
En hoe zit dat met minder geavanceerde apparaten zoals een wasmachine, een broodbakmachine of een elektrische tandenborstel etc.?
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/hardware/vraag/637056/powerline-technologie-internet-verspreiden-aftappen#1714545#&from=email&source=comment_new
De genoemde procedures liggen vast in een of meer programma's, software genoemd, die door de gebruiker gewisseld kunnen worden. Zijn de programma's niet verwisselbaar, dan spreekt men niet over een computer maar over een controller of processor.
Als dat een criterium is, is de router dus zeker een computer.
Ook het programma in mijn wasmachine kan worden ge-update.
Een computer heeft een CPU.
Die is altijd opgebouwd uit de standaard onderdelen:
- Program counter
- Accumulator
- Arithmetic and Logic unit (ALU)
- Adres register
- Stack pointer
- Microprogramma
De CPU haalt instructies uit het programma geheugen, haalt data op, neemt op grond hiervan, en op grond van de input, beslissingen over het verloop van de rest van het programma, en stuurt de conclusies naar de output.
Dat is een computer.
Zie verder mijn antwoord.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.