wat is er mis met mijn computer?
Mijn videokaart geeft geen signaal meer. Ik dacht eerst dat hij kapot was, totdat ik er een andere videokaart in deed. Toen startte hij een keer normaal op en de keer erna deed ook die videokaart het niet meer, dus deed ik mijn eigen kaart er weer in. Ook toen startte mijn computer een keer normaal op en daarna niet meer. Ik heb gekeken in mijn bios, en de primary gpu staat op pci express. Ik weet nu dus echt niet waar het aan ligt. en hoop dat iemand me hiermee kan helpen
Alvast bedankt.
En welk motherboard heb je? Als je er 1 hebt die je kunt tweaken (zoals somige Asus boards), zet de tweak dan terug naar normaal. (Asus is 30% meer CPU mogelijk maar kan een probleem vormen)
Event viewer geeft geen details weer op hardware niveau, daarvoor moet je uitwijken naar Linux waarbij je heel makkelijk de pci-e bussen kunt monitoren en checken of er resets gedaan worden op de bus wat duidt op hardware problemen. Voor windows zijn die tools ook, maar die moet je dan op git afhalen, en dan nog wel zelf even compileren. zoals hier: https://jdinkla.github.io/software-development/2015/04/24/measuring-traffic-on-the-pci-express-bus-pcie.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.