Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bij scannen oude vergeelde documenten krijg ik altijd grijs resultaat, hoe kan ik dit beter (witter) krijgen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Zelf doe ik dat als volgt: ik maak geen kleurenscan maar een zwart-witte, sla die op als jpg, open het vervolgens met de Microsoft Picture Manager (kan ook met een ander programma waarmee je afbeeldingen kunt bewerken) en laat Auto Correct uitvoeren.
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt inscannen in kleur en de kleurbalans aanpassen. Dus je filtert het geel weg. En je verjongd de documenten.

Bij het scannen moet je zorgen dat vergeelde achtergrond vertaald wordt in wit ipv grijs of zwart.

Maar met in scannen als zwart wit kan ook, maar dan moet je het contrast aanpassen. Dus voor het opslaan even spelen met de filters.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nog 2 mogelijkheden.
1) In een tekenpakket de letters e.d. selecteren, eventueel een afzonderlijke lager van maken maar meestal hoeft dat niet.
Daarna de overgebleven ruimte vullen met wit of eerst transparant maken en dan vullen met wit.
2) Laatste redmiddel: eerst met een "grote-officiële" fotokopieermachine een kopie maken. Dergelijke machines corrigeren vaak de vergeling weg. (Met Xerox heb ik zelf de ervaring dat het goed gaat.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing