Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als er een beetje vloeistof op de laptop valt?

Ik heb net per ongeluk een heel klein beetje drinken laten vallen (slokje) over mijn laptop. Meer en deels kwam op mezelf terecht en een klein beetje over de geddeelte waar de muis zit, voor dus. Het is net niet over het toetsenbord gekomen en het zat ook niet tussen de naadjes van de muis om zo maar te zeggen. Alles lijkt nu droog, maar ben toch bang dat het niet goed droog is.

Is hoor vaak dat je laptop kapot gaat na zoiets, of geldt dat alleen als het over de toetsenbord komt? Het is bij mij namelijk net niet aan de toetsenbord gekomen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Het kan geen kwaad als het maar een beetje over je muis is. Als er een hoop over je toetsenbord komt is dat meestal geen goed nieuws. (Ik ga ervan uit dat we het hier over een laptop hebben)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zou kunnen dat de appelsap toch op je moederbord is gekomen en het hierdoor definitief kapot is gegaan. Het is moeilijk en duur om het moederbord te vervangen. Overigens levert dat weinig economische schade op bij een laptop van zes jaar oud, maar je zal er aan gehecht zijn geraakt. De harde schijf kun je vaak gemakkelijk demonteren middels een klep aan de onderkant van de laptop. De gedemonteerde harde schijf bevat je verhalen en deze kun je vrij gemakkelijk op een andere computer aansluiten met een dockingstation.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vaak zijn laptops voorzien een spatwaterdicht toetsenbord en touchpad (muis). Als dit niet het geval is wordt dit specifiek vermeld in de handleiding of is dit wel te vinden op internet.
Het is mij ook vaak overkomen dat er vloeistof over mijn laptop ging. Mijn laptop doet het nog prima. Er wordt vanuit de fabriek al rekening gehouden met deze ongemakken, ik zou me niet druk maken.
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing