Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt mijn front usb niet?

Heb de kabels goed gezet volgens het boekje. De front USB moet namelijk in JUSB4 of JUSB3. Deze zit er in. Hij pakt alleen mijn externe hdd. Helaas geen USB sticks. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een ietsjes oudere computer? Die USB voor en achter zijn vaak niet van dezelfde kwaliteit. Ik kreeg eens een tip van mijn computer (windows 7, van niet zo heel nieuw spul samengesteld), toen ik een harddisk aansloot (of een memory stick), dat de poort aan de achterkant sneller was. Ja, soms is Windows zo gek nog niet. Maar helemaal niet werken, dan is er een kaartje niet zo jofel meer.
Laat me raden: die harddisk heeft een eigen voeding? Dus niet met alleen een USB kabel? Als dat klopt, denk ik dat er geen 5 Volt uit die voorste poort staat. Dan krijgt een memory stick of een 2,5inch externe harddisk te weinig voeding. Teveel weerstand zou kunnen, als je mazzel hebt is het betreffende pinnetje vuil en is dat de oorzaak. Doet een muis het er wel op?

Toegevoegd na 3 minuten:
Die kaartjes zijn gelukkig niet schrikbarend duur. Voor minder dan 2 tientjes heb je er al een met 2 USB-3 poorten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing