Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt USB webcam niet met USB Hub?

USB 2.0 Hub met 10 porten, bij behorend power adapter 5V zit er ook op maar als ik webcam op aansluit doet webcam het niet goed , een vaag beeld op de minimal resolutie , sluit ik hem direct op USB port van PC werkt hij na behoren 1920x1080p, muis en toetsenbord werken allemaal met USB Hub, of moet er soms 12V op?

Picture for question
7 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Zat er een adapter bij? De beschrijving heeft het over een 12volt adapter, dus lijkt me 5 te weinig. Staat input spanning aangegeven op usb extender zelf? Zo ja houd die spanning aan. Alz er 12volt staat en je gebruikt 5, is dat te weinig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Typische gevalletje van de verkeerde USB hub. Je ziet dat de "throughput" 480Mbit is, maar jouw verlengdoos deelt die snelheid vast op door het aantal aantal poortenmet weinig dynamische bandbreedte verdeling. Dus zoek een hub die bij je doeleind past, want ik weiger te geloven dat je al die 10 USB connecties nodig hebt. De wat duurdere modellen met wat minder aansluitingen zijn zogenaamde multi-TT’s* USB hubs, en dat is precies wat je moet hebben als je meerdere web-cams aansluit via een HUB, want die verdelen de bandbreedte niet volgens een vast gegeven, maar alloceren dat dynamisch per poort. Het technische verhaal achter deze TT’s is iets te ingewikkeld om dat uit de doeken te doen hier, maar google het en je vindt een schat aan informatie waarom wat ik hierboven beweer zo is….

* TT = Transaction Translator

In de bron staat een review van zo’n zogenaamde multi-tt HUB.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing