Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom valt mijn laptop uit terwijl de accu nog vol is?

Ik heb een oude laptop (HP Compaq N600C) die ik gebruik voor het testen van zelfgeschreven software. Het laptopje werkt voor zijn specs erg goed. Het probleem is echter dat als ik op de accu werk dat de laptop uitvalt bij het bereiken van 80% vol (20% leeg). Als ik de laptop dan weer wil opstarten lukt dat niet zonder de netstroom. Ik heb al geprobeerd om via de bios de accu te kalibreren maar dit mislukt (als de accu ontladen wordt valt hij bij 80% vol weer uit.) Het ligt in ieder geval niet aan ouderdom van de accu want deze is februari 2016 in gebruik genomen en daarna beperkt gebruikt.
Wie kan mij aan een oplossing helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dan is de connector van je laptop naar de accu waarschijnlijk gewoon kapot, in een andere reactie geef je aan dat je de accu al hebt vervangen. Meer kun je niet doen, laptop zul je dus altijd aan de netstroom moeten houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan is je accu kapot. Ik raad je aan om contact op te nemen met de winkel waar je de laptop hebt gekocht of je kunt een nieuwe accu kopen en kijken of dat werkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk even goed naar de accu besparingssoftware en/of instellingen. Want misschien denkt de laptop dat de accu leeg is of bijna leeg is en schakelt over naar slaap stand om de data te beschermen. Als dat het niet is dan is toch dat laptop hardware of de accu te oud is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing