Is mijn videokaart stuk?
Gisteren was ik een beetje aan het opruimen en sjouwen in de slaapkamer. Op een gegeven moment liet ik per ongeluk een doos op de grond vallen. Opeens zie ik de monitoren op slaapstand gaan. In eerste instantie dacht ik dat er een kabeltje losgeschoten was. Dit is eigenlijk al bijna onmogelijk aangezien mijn DVI-D kabel d.m.v. de schroefdraad vast zit. Ook de mini-displayport connector komt er niet zomaar uit.
Na enkele keren opnieuw opgestart te hebben, nog steeds geen succes.
Ik heb de DVI-D kabel toen aangesloten op mijn moederbord i.p.v. mijn videokaart. En deze keer kreeg ik wel beeld. Via het apparaatbeheer kan ik mijn videokaart niet meer vinden, zowel onder beeldschermadapters als onder onbekende apparaten niet.
Vervolgens heb ik mijn computer open gemaakt (terwijl hij uit stond natuurlijk), en heb ik mijn videokaart en andere PCI apparaten verwijderd en opnieuw geplaatst. Toen ik mijn computer weer opstartte, kreeg ik wel beeld via mijn videokaart. Maar helaas, toen de bios geladen was en Windows over moest springen naar het startscherm, hield hij er weer mee op.
Ik heb mijn PC enkele keren opnieuw proberen op te starten. Soms doet hij het wel, soms doet hij het niet. Soms valt ook opeens de voeding uit, en start hij enkele seconden later weer opnieuw op.
Mijn PC staat op een verhoging op de grond. Het is als het ware een platform met pootjes eronder. De PC kan nooit een hele grote schok gehad hebben neem ik aan.
Is mijn videokaart nu stuk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.