Hoe kan ik zoomen met een trackball muis ?
Ik heb een Logitec Marble Trackball (symmetrische, ergonomische) muis, en de laatste tijd merk ik dat ik steeds meer behoefte ga krijgen aan een muis waarmee ik kan inzoomen.
Deze muis heeft echter geen scroll-wieltje, en welke knoppen ik ook indruk, het blijft een ramp.
Als ik bijvoorbeeld op een plattegrond van Amsterdam naar Enschede moet, ben ik een half uur aan het slepen om de juiste plek in mijn venster te krijgen, in plaats van even uitzoomen, op de goede plek klikken en weer inzoomen.
Is er een (voor een oude vrouw begrijpelijke) manier om dat inzoomen voor elkaar te krijgen op een dergelijke muis ? Of heb ik gewoon pech gehad ?
Ik heb wel iets dergelijks gevonden maar de prijs is er ook naar.
Zie hier: http://www.misco.nl/p/accessoires/toetsenbord-muis/muizen/muizen/kensington-slimblade-trackball-trackball-200086638
En op de kaarten die ik moet hebben kan ik wel met de plus- en minknoppen op de kaart een beetje zoomen, maar dat is geen succes, want na elke stap moet je eerst weer de halve kaart over om bij de + en -knoppen te komen.
Op sommige kaarten werkt dubbel links- en rechtsklikken, maar niet op alle. Ik ben er inmiddels trouwens uitgekomen ;-)
Maar geef nog even iemand kans het beste antwoord te vinden. Want er IS een antwoord.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.