Hoe kan het dat een computer opeens zijn totale netwerk kwijt is?
Mijn "oude" laptop werkt momenteel als downloadlaptop voor documentaires e.d.
Tot vorige week vrijdag werkte dat prima, maar opeens is die tijdens de download zijn complete netwerkconnectie kwijt geraakt. De computer zit niet meer in het netwerk, kan niet meer op internet. De knop "wifi aan/uit" doet helemaal niets meer.
Als ik in cmd het commando /k ipconfig/all type, dan krijg ik de melding dat de Realtek PCIe GBE Family Controller "disconnected" is, idem voor de ethernet card.
Ik heb (via een andere computer) al nieuwe win10 drivers gedownload, maar dat helpt ook niets.
Hoe kan een computer gewoon tijdens gebruik alles kwijt raken en (belangrijker) hoe los ik dit op?
Je opmerking mmc devmgmt.msc ga ik morgen eens uitproberen, heb de laptop net uitgeschakeld.
Foutmelding.
MMC kan het bestand niet openen.
Een mogelijke oorzaak is dat het bestand niet bestaat, geen MMC-console is, of dat het met een nieuwere versie van MMC is gemaakt. Ook is het mogelijk dat u onvoldoende toegangsbevoegdheden hebt voor het bestand.
... doet 't niet? Heb je wellicht niet voldoende rechten? Nou ja, ik bedoel dus gewoon de device manager: eigenschappen van deze computer -> apparaatbeheer/device manager.
Er staan geen rode kruizen bij de kaarten. Ik heb ze verwijderd en de computer opnieuw opgestart, dan worden ze weer aangemaakt... maar dat heeft ook niet geholpen.
Heb zo'n vermoeden dat ik binnenkort de computer maar eens ga herinstalleren...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.