Waarom krijg ik de melding dat een programma "gebruikt wordt" terwijl dit niet zo is?
Om schijfruimte vrij te maken van mijn c-schijf, wil ik enkele programma's verplaatsen naar mijn D-schijf. dat lukt vaak maar gedeeltelijk, een deel van het programma blijft dan achter op mijn C-schijf. Wil ik dit verwijderen of toch proberen te verplaatsen, krijg ik de melding dat dit programma "gebruikt wordt". Ik heb dan bij mijn startmenu gecheckt, deze programma's staan niet ingesteld om mee op te starten (er staat "uitgeschakeld").het enige wat mee opstart is mijn avast-antivirus.
Hoe kan het dan dat er wordt aangegeven dat de programma's in gebruik zijn?
Toegevoegd na 2 minuten:
PS
ik krijg soms ook de melding dat ik "administrator toelating" moet hebben. Ik ben de enige die het beheer heeft voor alle bewerkingen, ik ben administrator en heb dit ook bij mijn gebruikersprofiel zo ingesteld... toch lukt het verwijderen of verplaatsen soms ook niet wegens die reden.
Een derde fenomeen is dat ik programma's die ik niet meer gebruik gewoon helemaal niet kan verwijderen, bv. Windows Defender of Internet Explorer omdat ik dan de systeembeheerder om toelating moet vragen. Hoe gek is dat, men kan je toch niet verplichten om programma's op je laptop te houden die men zelf niet meer ondersteunt?