Waarom geeft mijn computer geen beeld en ruik ik een brandlucht?
Mijn computer geeft geen beeld en ik hoor geen piep van de BIOS. De ventilators draaien en de harde schijf hoor ik draaien en laatst heb ik de voeding eruitgehaald om een andere PC te testen. Ik heb hem laatst opnieuw gëinstalleerd en hij gaf even beeld van de BIOS maar toen kreeg ik geen beeld meer. Ik denk dat de moederbord of de voeding het probleem is. Mijn moederbord is een Asrock Prescott 800 met 2X 512MB RAM. Ik gebruik een ingebouwde videokaart in het moederbord en een Pentium 4 met een socket 775. De voeding is van het type Powerman en is 250 Watt. Hij heeft geen condensators die bol staan en of die geknapt zijn. De condensators op het moederbord zijn ook nog goed. Ik kan niets vinden. Wanneer de 4 pin connector los is draaien de ventilators een klein stukje harder en ruik ik geen brandlucht. Met de 4 pin connector wél. Ik weet dat de 4 pin connector voor de CPU is. Ik denk daarom dat het kortsluiting is. Waarschijnlijk in een condensator of spanningsregelaar voor de CPU. Zou ik het kapotte component kunnen vinden door een infrarood temperatuurmeter te kopen en de boel aanzetten en meten wat er heet wordt en dat/die hete component(en) vervangen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.