Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de beste/juiste volgorde modem router switch ?

ik heb een modem van telfort waarmee ik problemen heb om een draadloze printer op aan te sluiten, is iets met de firmware en is niet te veranderen. zonder mijn telefoon lijn te verliezen.
Ik heb wel de zaak aan de praat kunnen krijgen met en extra routertje van sitecom maar ik heb behoorlijk wat extra zaken zoals TV wdmycloud etc etc
dus daarnaast heb ik een switch nodig voor ander bedrade zaken

nu wil ik dus de printer via het sitecom router draadloos een ip adres geven iets wat op de zyxel dus op de een of andere manier gewoon niet lukt
hij verbindt wel maar ip adres ho maar
met dat routertje ging dat wel
maar aangezien ik meer dingen bedraad wil aansluiten heb ik dus ook een switch extra

Dus mijn vraag is wat is de beste manier volgorde van aansluiten >?

modem---- router----switch ?------ voor de rest ? pc ? (ook homeplug)
i i
i i
TV i
netwerkHD i i
i
i
draadloze printer

modem---switch------ router (alleen nodig voor draadloos aansluiten printer

capthavoc
9 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik zou altijd kiezen voor modem <--> router <--> switch.

Een switch kent geen (interne) IP adressen toe, dat doet de router. Door je switch achter de router te plaatsen komen al je bedraadde/WiFi devices vanzelf in hetzelfde interne netwerk terecht, hetgeen onderling communiceren makkelijker maakt.

Maar daarnaast vervult je router tal van andere functies, waaronder firewall, waar je graag gebruik van maakt.

Nu is het niet altijd zo, dat als je niet fysiek achter de router hangt dat je geen gebruik van die router functionaliteit kunt maken, maar het maakt de configuratie van je netwerk ingewikkelder en dat is nu net waar veel mensen moeite mee hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing