Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een compensatie krijgen doordat de specs fout zijn op mijn laptop?

Ik heb +/- 1,5 jaar geleden een asus laptop gekocht bij mediamarkt, er stond dat er een nvidia geforce GTX 760 m video kaart inzat maar er zat een nvidia 840 m in en toen had ik geen verstand van pc's. Paar dagen geleden kwam een vriend van me achter dat er een andere videokaart in zat ipv wat ze zeiden dat er in zou moeten zijn. dus ik vroeg me af of ik uberhaupt nu nog iets van compensatie kan krijgen, bijv de videokaart vervangen of geld terug?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De eerste vraag is natuurlijk, heb je bewijs dat de laptop is verkocht met de specificatie dat er een 760 in zou zitten?

Daarna komt het punt dat als je er 1,5 jaar over doet om te ontdekken dat er een andere gpu in zit dat het apparaat voor jou wel gewerkt heeft. Je hebt immers 1,5 jaar geen klachten gehad? (Is even advocaat van de duivel reactie)

M.i. zou je recht hebben op compensatie/vervanging maar het is na zo'n lange tijd echt heel moeilijk nog te bepalen wat je geleden "schade" (het verschil tussen wat je dacht te hebben gekocht en wat je echt hebt gekregen) is. Zeker omdat bij laptops de prijs van de gpu niet bekend is (deze zijn nauwelijks los te krijgen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing