Hoe krijg ik de "schijven" van mijn cardreader terug na het inpluggen van een USB-wifi-adapter?
Ik heb een desktop-computer. Daarin zit een cardreader die vier verschillende soorten geheugenkaarten kan lezen (compactFlash, SD, enzovoort). De vier soorten geheugenkaarten waren tot voor kort altijd zichtbaar als schijven. Ik had hier de schijfletters V:, W:, X: en Y: aan toegekend.
Onlangs heb ik deze desktop via wifi met mijn router verbonden. Omdat de desktop geen wifi had, heb ik een USB-wifi-adapter gekocht. Die functioneert prima, maar ...
... sinds ik die adapter heb, zijn de vier schijven van de cardreader soms wel, soms niet zichtbaar. Als ze niet zichtbaar zijn kan ik dus geen geheugenkaarten meer lezen.
Ik kan het probleem "oplossen" door de USB-wifi-adapter los te koppelen, dan de computer aan te zetten, en pas dan de USB-wifi-adapter weer in te pluggen. Maar dat is natuurlijk veel te veel gedoe om telkens te moeten doen.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn vier geheugenkaart-slots altijd zichtbaar zijn als V:, W:, X: en Y: zonder dat ik elke keer bij het opstarten van mijn computer mijn USB-wifi-adapter moet lostrekken om hem pas daarna in te pluggen?
Toegevoegd na 27 seconden:
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate.
http://i00.i.aliimg.com/img/pb/411/280/681/681280411_438.JPG Als je frontUSBpoorten hebt even daar de adapter in doen. Als je kaatlezer een USBpoort heefr, daar in doen, als je monitor USBpoorten heeft daar in doen.
Acties en dan
Zoeken naart gewijzigde apparaten
Windowsknop
(tik in) device manager Overigens (en ga ik er vanuit dat je het weet). Als je snel internet hebt dan is Wi-Fi altijd een enorme snelheidskiller. Vaak echter is een bedrade optie qua muren en plafonds geen optie. Maar als je die mogelijkheid hebt is dat altijd de nr 1 keuze.
Nou snap ik dat een monteur er niet voor is om jouw persoonlijke netwerk aan te leggen (hij is alleen verantwoordelijk tot het modem). Maar dan kan je nog wel iemand even van eerlijke info voorzien. CAT5* (en CAT5E zeker) heb ik 10x liever dan een Wi-Fi verbinding. Als je de mogelijkheid nog hebt zou ik toch even kijken of een kabel trekken nog kan. Als je dan CAT6 zou trekken zit je voor jaren goed. Als het bij CAT5 zou blijven is dat nog steeds te preferen boven het gedoe met Wi-Fi. Althans, of je moet zelf ondervinden dat Wi-Fi naar behoren werkt. Maar mocht je ooit gaan upgraden (zeg een 100/100 abonnement of 200/200 of 500/500 abo) dan houdt het echt een keer op met Wi-Fi. Vooral omdat de theoretische waardes zelden gehaald worden. Zeker na een betonnenvloer (of 2). *De grote grap van CAT5 is dat het zogenaamd maar tot 100Mbit/s zou gaan, maar op niet al te gekke afstanden wordt in de praktijk soms tegen de 1Gbit gehaald.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.