Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de "schijven" van mijn cardreader terug na het inpluggen van een USB-wifi-adapter?

Ik heb een desktop-computer. Daarin zit een cardreader die vier verschillende soorten geheugenkaarten kan lezen (compactFlash, SD, enzovoort). De vier soorten geheugenkaarten waren tot voor kort altijd zichtbaar als schijven. Ik had hier de schijfletters V:, W:, X: en Y: aan toegekend.

Onlangs heb ik deze desktop via wifi met mijn router verbonden. Omdat de desktop geen wifi had, heb ik een USB-wifi-adapter gekocht. Die functioneert prima, maar ...

... sinds ik die adapter heb, zijn de vier schijven van de cardreader soms wel, soms niet zichtbaar. Als ze niet zichtbaar zijn kan ik dus geen geheugenkaarten meer lezen.

Ik kan het probleem "oplossen" door de USB-wifi-adapter los te koppelen, dan de computer aan te zetten, en pas dan de USB-wifi-adapter weer in te pluggen. Maar dat is natuurlijk veel te veel gedoe om telkens te moeten doen.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn vier geheugenkaart-slots altijd zichtbaar zijn als V:, W:, X: en Y: zonder dat ik elke keer bij het opstarten van mijn computer mijn USB-wifi-adapter moet lostrekken om hem pas daarna in te pluggen?

Toegevoegd na 27 seconden:

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate.

Cryofiel
9 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je kunt de poorten van je usb adapter voor je schijven vaste letters geven. Wanneer je in schijfbeheer kijkt zul je kunnen zien dat jouw adapter wel aangetoond staat. Is dat niet het geval, dan is er misschien een slecht contact, nadat jij de adapter geplaatst hebt... in dat geval de computer openen en de contacten schoonmaken.
Echter zie je de "schijven" staan, kun je ze een vaste letter geven. Daarna zullen ze zichtbaar blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing