Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een Apple MacBook Pro Retina 13,3'' 128 GB - 2,7 GHZ geschikt voor video- en fotobewerking?

Geen proffesionele video's of foto's maar meer voor een (goedlopende) Youtube game channel met progamma's als After Effects, Sony Vegas Pro Photoshop etc etc

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

128 gig is veel te weinig ruimte is mijn idee, persoonlijk vind ik een 13 inch scherm ook erg klein
retina maakt veel goed maar toch
hoeveel geheugen kan er in je heb minimaal 8 nodig maar liever 16 gig.
dus als je een nieuwe besteld bij apple max hem dan helemaal uit ,anders kun je later
er niets mee
je kan het misschien opvangen met een extern harde schijf of beter een NAS voor opslag van ruw materiaal.
en een extern scherm.
capthavoc
9 jaar geleden
Een mac is prima voor videobewerking, maar 128 GB is toch wel erg weinig naar mijn mening. Ook is het scherm best klein, maar je kan hem zo aansluiten op een groter scherm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt van de intensiteit van je activiteiten. Is Sony Vegas Pro belangrijk? Dit pakket is niet beschikbaar voor OS-X. Dus dan zou je per definitie Windows moeten installeren op je notebook, waardoor je nog minder ruimte over hebt op de toch al beperkte 128 SSD.

Als je echt veel video produceert zou ik voor iets met een snellere processor gaan. Ik geloof dat de standaard configuratie een i5 heeft en niet van het snelle soort (een laptop-variant en dan ook nog eens de stroom-zuinige variant).

Eigenlijk zou ik òf voor een typische editting-laptop gaan met een echt snelle processor en voldoende geheugen (en persoonlijk zou ik ook voor een groter scherm gaan), of gewoon een desktop, wat voor de serieuze content-creator sowieso de norm is, aangezien je veel meer accessoires kan gebruiken naar eigen keus en voor het geld veel krachtigere hardware hebt.

Moet het echt een laptop zijn, dan zou ik kijken naar de game-reeksen van een van de laptopfabrikanten. Je hebt dan een goede grafische kaart die hardwarematig de bewerkingseffecten ondersteunen die verschillende bewerkingsprogramma's gebruiken en meestal ook een goede processor. Wil je perse een Mac, dan moet je gewoon veel meer uitgeven voor betere specificaties en als Sony Vegas belangrijk is dus de ruimte voor een Windows installatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing