No bootable device -- insert boot disk and press key : wat moet ik doen?
Als ik mijn laptop opstart zie ik No bootable device -- insert boot disk and press key .
Ik heb volgens mij een HP G62 . Ik heb het op internet opgezocht en daar staan allemaal dingen in het engels en ik denk dat ik de meeste verkeerd heb begrepen. Je kan ook op f11 klikken maar dat werkt bij mij niet want dan komt het er weer te staan.
Die bevatten dan ook meteen de drivers voor je specifieke laptop, waarvan het ontbreken op de generieke Windowsinstallatiecd's of dvd's een probleem kan vormen. Een duidelijke handleiding (duidelijker dan die van Microsoft zelf) is te vinden op https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html Sommige pc's hebben een programma van de fabrikant dat hetzelfde doel heeft. @MrTomaat noemt dit een stuk zeursoftware, maar kwaad kan het gebruik niet en als je geluk (bij een ongeluk) hebt kan het je veel kopzorgen en tijd besparen. Ik vermeld dit voor mensen die problemen met hun PC willen voorkomen, al realiseer ik me dat de meeste mensen pas in actie komen als er een ernstig probleem is ontstaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.