Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom scrollt mijn muis vaak naar boven als ik naar beneden scroll?

Dit is erg vervelend, elke keer als ik naar beneden scroll, gaat hij af en toe ineens een sprong naar boven maken.
Ik heb Windows 7, de muis is een SteelSeries Diablo 3 muis.
Ik heb al via configuratiescherm al zitten spelen met de instelling 'bij elke rolbeweging van het bladerwieltje' het aantal regels aanpassen, maar dit helpt niet.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb trouwens Steelseries Engine 3 geïnstalleerd (de officiële software die bij de muis hoort) en de nieuwste updates hiervan, maar dit helpt niet.
De nieuwste updates van Windows staan ook op de pc.

9 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Scrollt hij min of meer normaal naar beneden, en af en toe één tikje omhoog? Dan is het waarschijnlijk een beschadiging/slijtage. Je scrollwieltje heeft van binnen een geribbeld oppervlak dat de "klikjes" bij het draaien veroorzaakt. Als zo'n ribbeltje versleten of beschadigd is houdt hij het wieltje niet goed op z'n plek waardoor het terugschiet. In dat geval zit er weinig anders op dan de muis te vervangen. Het kán echter ook een vuiligheidje zijn. Misschien kun je de muis voorzichtig openmaken en de zaak in ogenschouw nemen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor je 'm openmaakt: probeer hem eerst even op een andere computer, en kijk of hij daar hetzelfde probleem vertoont. Zo niet, vergeet dan mijn antwoord; je probleem is dan softwarematig. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is het volgende aan de hand.
Je scrollt met het wieltje naar beneden.
Maar je houdt de muis daarbij waarschijnlijk niet stil.
Het kan zijn dat de muiswijzer nu op de scrollbar terecht komt.
Als je nu het scrolwieltje per ongeluk indrukt geeft dat een mousedown commando.
Als de muiswijzer boven het "duimpje" staat, springt de scollbar een pagina terug.
Volg het recept van Antoni, en zet je muiswijzer midden op de pagina.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een paar weken geleden een Logitech muis gekocht. Deze muis gaf dezelfde problemen.

Na lang op internet gezocht te hebben, vond ik de oplossing van het probleem. Het wieltje heeft twee modussen: met en zonder "klikjes". Dit kun je op mijn muis omschakelen door middel van een knopje dat boven op de muis bij het wieltje zit.

Als de muis zonder klikjes werkt, dan heb ik het probleem, schakel ik de muis om zodat het wieltje met klikjes werkt, dan is het probleem verdwenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je hebt heb denk ik te vaak laten vallen ik heb precies het zelfde probleem en heb hem best laten vallen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing