pc valt uit na circa 20 minuten, en wil daarna niet aan. Ochtend erna werkt wel weer, maar zelfde probleem, wat is er aan de hand?
Ik doe niks raars op de computer, gewoon internetten en email. Ik kan gewoon werken als normaal, alles werkt prima, en zo ineens gaat hij uit, geen blue screen of iets, gewoon alles uit alsof iemand de stekker eruit trok.
Zou het kunnen dat er iets oververhit is? Maar wat zou het dan kunnen zijn? Dan weet ik waar ik naar moet kijken.
Een tijd geleden ook al zoiets gehad, toen is RAM vervangen en werkte hij weer, maar nu doet hij weer vreemd.
Toegevoegd na 43 seconden:
Gaat trouwens om een pc met Windows 7.
Ik heb wel beetje in logbestanden lopen neuzen, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat het in ieder geval iets met oververhitting van doen zal hebben.
Het klinkt in ieder geval niet als een softwarematig probleem.
Ongeacht of dat het probleem oplost is dat sowieso een goede tip. Je kan bij de meeste computerwinkels wel een busje 'compressed air' kopen. Haal de onderdelen wel uit de kast als je ze schoon gaat blazen, anders verspreidt het stof zich alsnog door de hele kast. ;) http://www.serverkast.com/compressed-air-cleaner-spuitbus-lucht.html
Je probleem is een heel vervelend maar omdat de computer de volgende dag weer opstart lijkt het toch op oververhitting. Je zou de computer na een half uur moeten kunnen starten als het oververhitting is. Als dit wil probeer dan eens wat er gebeurd als je de kast openmaakt en opnieuw start.
Verder breng het maar naar je broer en wens hem succes want het is een rot probleem om op te lossen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.