Hoe kan je ervoor zorgen dat je PC en telefoons niet met elkaar in conflikt raken op WIFI?
Als er net iemand met zijn telefoon op wifi zit en ik start mijn PC op krijg ik geen internet op de computer. Dan moet ik eerst de wifi adapter los koppelen en opnieuw inpluggen.
Mijn man zit op een ethernet poort en moet soms 4 of 5 keer zijn PC opnieuw opstarten. Dat heeft hij NIET als ik niet thuis ben (en mijn telefoon dus mee heb)
Iemand een idee?
Ik heb als provider Tele2 glasvezel en heb een Technicolor TG789vn v3 router.
als jij dan weg gaat met telefoon is het probleem weg Kijk eens in de instellingen van je telefoon of deze via wifi een vast ip adres krijgt , als je dat kunt veranderen naar een automatisch toegewezen ip adres dan is het probleem opgelost . Een andere manier op dit even te bekijken is op de vaste pc
naar de netwerk instellingen te kijken of deze ingesteld is op een vast ip ? Ais dat het geval dan is daar een reden voor (als je dit niet zelf hebt ingesteld.)dit zou het geval kunnen zijn omdat je zeg maar een bejaarde flat woont (o.i.d )deel je, zeg maar ,een internet verbinding met meerdere mensen ? FLAT ?? met centraal netwerk??
dan kan dat het probleem in elk geval verklaren.
laat dat dan even weten hier Als dat niet het geval is , gewoon woonhuis eigen glasvezel ?
dan kan dit helpen.
op de router zit een reset knopje of gaatje waarmee je de router terugzet maar fabrieks instellingen en DHCP is bijna altijd standaard
ingesteld.
Druk dat knopje in of prik in dat gaatje (zie eventueel handleiding
naar {terugzetten naar fabrieksinstellling) hoelang je op dat knopje/gaatje moet drukken. Als je verder niet het WW van je wifi ooit hebt veranderd dan zou daarmee het probleem met je phone en de pc moeten zijn opgelost.
zowel de phone als de pc krijgen nu beide hun eigen ip adres
je moet wellicht wel even opnieuw opstarten pc en telefoon en het ww invullen.
zie op de router ? voor naam netwerk SSID en Wachtwoord ? succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.