kan ik beter een amd a10 7850k of een fx8350 kopen?
Ik ben op het moment aan het bedenken of ik mijn processor wil moederbord wil vervangen. (huidige set-up in de bijlage).
Ik dacht eraan om een fx-8350 te kopen, maar dacht dat het eventueel ook mogelijk is om een A10 7850k te kopen.
Ik heb op het moment een r9 270 videokaart. En heb in principe geen APU nodig, maar dacht eraan om deze te gebruiken via crossfire.
Ik ben tevens van plan de processor te overclocken (vandaar dat ik dacht aan de fx-8350).
De echte vraag is dus welke van de twee processoren is mij aan te raden en kan ik de R9 videokaart en de R7 APU met elkaar gebruiken voor crossfire?
Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik hem alleen om te gamen en (lichte) kantoorwerkzaamheden uit te voeren.
De 8350 en 7850 zitten erbij
De i7 4790k zit erbij om een CPU er bij te hebben die wel een fatsoenlijke upgrade betekent. Let op bij sommige waardes is hoog beter in andere is laag beter (aantal secondes dat een proces duurt).
8350= ~gelijk (ietsje beter, maar het geld/gedoe niet waard), in speciale gevallen wel een stuk beter. De vraag is echter of je dat zal merken met jouw specifieke gebruik.
4790k= vooruitgang in alle gevallen.
op internet had ik ook iets gelezen dat de fx 8350 op termijn beter zou worden, omdat de games steeds meer cores gebruiken / gaan gebruiken en dat Intel het op het moment voornamelijk beter doet in games vanwege de single core prestaties. Bron: "http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1986387/intel-amd-gaming.html" En als je dan al die gegevens ziet op cpuboss, ziet het er wel aantrekkelijk uit, maar in de praktijk hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. keek ook voornamelijk naar AMD wegens de prijs, want Intel is meestal al aardig wat tientjes duurder.
Werd voornamelijk beetje ongerust wegens de leeftijd van de moederbord / processor, maar dat valt op zich ook wel mee. Tot nu toe kan ik alles wat ik speel nog op high / ultra spelen. Maar zag dat GTA V al wat lastiger wordt (hoewel high, haalbaar moet zijn). Op game debate stond dat dit voornamelijk kwam door de processor. De les voor vandaag is in ieder geval, nog eventjes wachten en dan in een keer goed doen. Ik dacht dat ik dit al deed met de FX 8350 :), maar misschien iets te optimistisch :).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.