Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik beter een amd a10 7850k of een fx8350 kopen?

Ik ben op het moment aan het bedenken of ik mijn processor wil moederbord wil vervangen. (huidige set-up in de bijlage).

Ik dacht eraan om een fx-8350 te kopen, maar dacht dat het eventueel ook mogelijk is om een A10 7850k te kopen.

Ik heb op het moment een r9 270 videokaart. En heb in principe geen APU nodig, maar dacht eraan om deze te gebruiken via crossfire.

Ik ben tevens van plan de processor te overclocken (vandaar dat ik dacht aan de fx-8350).

De echte vraag is dus welke van de twee processoren is mij aan te raden en kan ik de R9 videokaart en de R7 APU met elkaar gebruiken voor crossfire?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik hem alleen om te gamen en (lichte) kantoorwerkzaamheden uit te voeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heey!

Dit licht er geheel aan hoeveel geld je te besteden hebt en de zwaarheid van t spel voor je pc. Zelf heb ik een processor die je niet kan overclocken omdat ik het een beetje eng vind en bang ben dat ie dan teveel lawaai maakt. Als je lichte spellen speelt zou ik sowieso voor de goedkopere versie gaan die je niet hoeft te overclocken aangezien het veel veiliger is voor je pc en voor je portemonnee ;)
Zou je me kunnen vertellen welke games je speelt?
en geloof me... Ik dacht ook toen ik mijn nieuwe pc ging bouwen dat ik het hoogste van het hoogste nodig had. Zet dat uit je hoofd. En koop wat je nodig hebt ;)
Maar moet je zelf weten :D
Reageer alsjeblieft :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing