Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit je 2 monitoren aan op een Nvidia Geforce GT420?

Beste,

Ik zou graag 2 beeldschermen op mijn videokaart aansluiten.
Op de website van Nvidia heb ik gevonden dat het mogelijk is op een Geforce GT420. Na wat googelen heb ik gezien dat er op veel afbeeldingen staan waarin er 3 poorten zijn in de videokaart en ik heb er maar 2. Ik heb zeker een Nvidia Geforce GT420 videokaart.
Wat kan de reden zijn?
Hoe sluit ik 2 beeldschermen aan op mijn videokaart?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nou, naast die connector zit een HDMI aansluiting, daar prik je die 2e monitor op.
En als het goed is dan werkt het, heb gezien op de nVidia site dat multi monitors ondersteund worden voor de GT420.

Toegevoegd na 57 minuten:
"Na wat googelen heb ik gezien dat er op veel afbeeldingen staan waarin er 3 poorten zijn in de videokaart en ik heb er maar 2"

Die 3e poort heb jij ook, alleen is deze niet voorzien in jouw backplate. Maar als je zo'n connector kan bemachtigen dan heb ook die 3e poort erbij maarrrrrr, hij deelt deze met de HDMI, dus het is of/en/of en niet en/en/en...

Maar maak je geen zorgen, die 3e aansluiting is een VGA, die de meesten mensen(nouja, jij bent nog één van de weinige die deze inferieure aansluiting in ere houdt) gebruiken deze VGA connector niet meer, dus is deze wegbezuinigd, maar op de kaart zelf zit de aansluiting nog wel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing