Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een laptop aangeschaft en vraag ik mijzelf af, hoe lang ik hem op de 220 volt aangesloten moet/mag houden. Wat is het beste?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als jij de laptop aangesloten laat op de 220V dan is het beste de batterij eruit te laten... Batterijen gaan het langst mee als ze ook ontladen worden, voor lange tijd aan de stroom te laten om het aantal laad/ontlaad cycli laag te houden veroudert de batterij sneller... Apple hanteert zelfs 1 volledige cycli voor half ontladen naar geheel opgeladen, dus als je op batterij overgaat steek 'm dan ook niet tussentijds in het stopcontact, maar blijf op de batterij tot de waarschuwing komt om op te laden....

"The bottom line here I guess is that if you took the trouble to always remove the battery while running under AC power, you would extend its life, but doing so obviates some of a laptop’s marquee advantages — data security, uninterrupted computing during power outages, and quick getaways."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normale hebben mensen een laptop 24/7 aan de lader.
Houd je daar maar aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meningen zijn er over verdeeld. Het hangt af van het doel waar je de laptop voor gebruikt.

Zelf heb ik mijn laptop 24/7 aan 220 v hangen en nu is mijn batterij wel erg lui geworden.

Sommige oude laptops die ik heb werken alleen als ik ze aan 220 v hang want de batterijen zijn overleden en niet meer vervangbaar.

Omdat ik veel weet, maar ook niet alles verwijs ik naar de artikel over dit en iets breder. Zie dus bron. Zelf kan ik niet beter zeggen, behalve dat ik zelf een andere mening heb.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing