Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je een processor veranderen?

Hallo ik ben van plan om een oude pc te upgraden, wat moet ik allemaal weten/hebben om dit te kunnen doen?

Zie bijlage's voor moederboard en model van mn pc

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Koop een i3 / i5 /i7 (boxed)

Haal de stekker uit het stopcontact en schroef je kast open, haal nu de oude ventilator van je proc af met een schroevendraaier...(draadje niet vergeten)

Haal het hendeltje over(check de orientatie van je proc) en doe het klepje omhoog

Plaats een nieuwe proc met de juiste orientatie(let op driehoekje)

Doe het klepje omlaag en druk het hendeltje naar beneden.

Plaats de nieuwe ventilator die bij de boxed versies zitten, of koop er ééntje los.
Pas op de koelpasta(boxed versie) of plaats een dikke druppel op de koelplaat indien je er ééntje los koopt.

Schroef de ventilator vast(klik en vast) en sluit het draadje van de ventilator voeding weer aan.

Steek de stekker van je computer weer in het stopcontact, druk 'm aan en leun achterover met een trotse blik....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo te zien heb je een 'MEDION AKOYA E2083' MSN nummer: 10016535 (met dit nummer kun je op Medion.nl naar drivers etc zoeken).

Voorzover ik het kan zien zit er dit moederbord in:
http://www.findlaptopdriver.com/mainboard-medion-h61h2-lm3-specs-ver1-2/
Die heeft 2 DDR3 geheugen slots en een H67 (of H61) Intel chipset. Processor socket is LGA1155 die support intel i3, i5 en i7 processoren. Het is microATX.

Ik zou trouwens niet beginnen aan het upgraden van een Medion PC. Veel moeite, relatief veel geld (nieuwe processor kost zo maar €200,- of meer, zie bron), wellicht een andere koeler nodig op de processor en altijd nieuwe koelpasta. Dan heb je waarschijnlijk wat extra RAM geheugen nodig en een nieuwe videokaart (ik weet niet wat er nu in zit, wellicht een nVidia GT 620?). Dan moet je maar hopen dat je voeding dit allemaal nog trekt. Terwijl je voor €599,- weer een nieuwe Medion hebt en je de oude op martkplaats kan zetten of weg kan geven aan familie.

Toegevoegd na 1 dag:
Draai het programma "Speccy" eens laat ons weten wat voor een hardware je allemaal in je PC hebt. Zie tweede bron. Als je niet witl installeren kun je ook de portable versie downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing