Hoe kan ik mijn RAM weer benutten?
Geplaatst onder software, omdat Windows (8 of 8.1, 64 bit) de 5 GB wel herkent en het dus niet aan het geheugen zelf ligt.
Onlangs een virus gehad, weten te elimineren en daarna was de laptop weer heerlijk snel, net als de afgelopen 3 jaar. Tot ik hem de volgende dag weer opstartte. Ineens was hij zo traag dat het een half uur zou duren tot ik Google opgestart had. Oorzaak uiteindelijk ontdekt, 4GB word weggegeven aan hardware terwijl dit eerst niet van toepassing was. Virtueel geheugen had ik al terug geplaatst naar 1GB, mocht niet baten. Bios gereset en geüpdate, helaas geen mogelijkheid tot remapping. Mscongif is ook goed, heb echt al tig oplossingen van Internet geprobeert. Hij heeft nog maar 745 mb beschikbaar en daarmee kan ik gewoon niks meer. Ik plaats dit via mobiel, omdat mijn laptop gewoon te traag is om op Internet te kunnen. Plaats ook liever geen screenshots, want het zal uren duren voordat dit lukt. Ik heb een HP Pavilion G7, 4gb ram standaard, sinds een jaartje dus 5gb. Ik ben momenteel aardig radeloos, behalve herinstallatie zie ik zelf geen oplossing meer en dat probeer ik dus liever ook niet. Nogmaals, fysiek is er niks mis, BIOS en Windows herkennen de 5GB gewoon
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.